Για ραντεβού 210 9937240

Άσθμα

Η νόσος όλων των εποχών

Για τους ασθενείς που πάσχουν από σοβαρό άσθμα, δηλαδή χρειάζονται υψηλές δόσεις εισπνεομένων φαρμάκων ή και κορτιζόνη από το στόμα λόγω συχνών παροξύνσεων, τα τελευταία χρόνια είναι στη διάθεσή μας καινούργιες θεραπείες που ονομάζονται βιολογικοί παράγοντες.

Πρόκειται για μονοκλωνικά αντισώματα που χορηγούνται υποδορίως , συνήθως ανά μήνα. Ένας από αυτούς είναι το omalizumab το οποίο στοχεύει σε μια πρωτεΐνη που σχετίζεται με την αλλεργία, γι’ αυτό και έχει ένδειξη στο σοβαρό αλλεργικό άσθμα. Δύο άλλοι βιολογικοί παράγοντες, το mepolizumab και το benralizumab στοχεύουν στη μείωση των ηωσινοφίλων και έχουν ένδειξη στο σοβαρό ηωσινοφιλικό άσθμα. Όλοι οι βιολογικοί παράγοντες είναι φάρμακα υψηλού κόστους, αλλά έχουν πετύχει μείωση των παροξύνσεων και της χρήσης κορτιζόνης από το στόμα, με βελτίωση στην ποιότητα ζωής των ασθενών με σοβαρό άσθμα και με αντίστοιχη ασφάλεια. Απαραίτητη προϋπόθεση για τη χορήγηση τους είναι η ύπαρξη σοβαρού άσθματος που δεν ανταποκρίνεται στη κατάλληλη θεραπεία.

Η επιλογή του κατάλληλου βιολογικού παράγοντα είναι ευθύνη του Πνευμονολόγου σας.

Είχατε ποτέ συριγμό (σφύριγμα) στο στήθος
οποιαδήποτε στιγμή τους τελευταίους 12 μήνες;

Ξυπνήσατε ποτέ τη νύχτα από έντονο βήχα ή βάρος ή σφίξιμο στο θώρακα κατά τη διάρκεια των τελευταίων 12 μηνών;

Ένας πνευμονολόγος μπορεί να σας δώσει απαντήσεις.

Το Άσθμα γενικά διαφέρει στις εκδηλώσεις του και ο κάθε ασθενής χρειάζεται ειδική αντιμετώπιση προσαρμοσμένη στις ανάγκες και τις ιδιαιτερότητές του.

Κάποιοι άνθρωποι με άσθμα εμφανίζουν ελάχιστα συμπτώματα λίγες φορές στη ζωή τους, ενώ κάποιοι άλλοι εμφανίζουν καθημερινά συμπτώματα με
σημαντικές επιπτώσεις στην καθημερινότητά τους.

Τι είναι το Άσθμα;

Χρόνια πάθηση που χαρακτηρίζεται από φλεγμονή των αεραγωγών. Οι αεραγωγοί (βρόγχοι) είναι οι σωλήνες που μεταφέρουν τον αέρα στους πνεύμονες.

Ποιες είναι οι αιτίες που προκαλούν άσθμα;

Oι λοιμώξεις του αναπνευστικού συστήματος, η οικιακή σκόνη (ακάρεα), τα αλλεργιογόννα των κατοικιδίων ζώων, ο ανθός διαφόρων δέντρων και φυτών, η άσκηση, το κρύο, ορισμένα φάρμακα, αλλά και ενδογενείς παράγοντες, όπως το άγχος.

Ποια είναι τα βασικά συμπτώματα του Άσθματος;

Βάρος (δυσφορία) στο στήθος, βήχας, συριγμός («σφύριγμα» στην αναπνοή – ιδιαίτερα στην εκπνοή), δύσπνοια (δυσκολία στην αναπνοή). Οι ασθενείς με άσθμα μπορεί συχνά να ξυπνήσουν τη νύχτα από βήχα ή δυσκολία στην αναπνοή.
Μπορεί να εμφανίζουν μόνο βήχα ξηρό (χωρίς πτύελα) ή παραγωγικό (με πτύελα) τυπικά κολλώδη, με χαρακτηριστικό λευκό ή κίτρινο χρώμα.

Η αληθεια …των αριθμων στην Ελλαδα και τον Κοσμο

παγκοσμίως πάσχουν από άσθμα

πεθαίνουν από άσθμα κάθε χρόνο

πάσχουν από άσθμα, αλλά το ποσοστό διαφέρει σημαντικά μεταξύ των χωρών